پایگاه بسیج شهیدان شرع پسند

هیئت قاسم بن الحسن(ع)

امام جمعه کرج: رییس جمهور با صراحت پاسخ رجزخوانی های دشمن و یاوه گویی های بی محتوای او را بدهد



حضرت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوی، در ادامه سخنان خود در بحث باید ها، نباید ها و الزامات اقتصاد مقاومتی، بیان داشتند: اقتصاد مقاومتی نجات دهنده کشور از وابستگی های اقتصادی و به تبع آن وابستگی های سیاسی است.

ایشان افزودند: اسلام وابستگی جامعه اسلامی به غیر مسلمانان را به هیچ وجه نمی پذیرد و جایز نمی داند، مسلمان باید در جمیع جهات مستقل باشد و در جهت کسب این استقلال تلاش کند.

امام جمعه کرج با اشاره به مناسبت روز 13 شهریور که به نام روز تعاون اسلامی نامگذاری شده است، یادآور شدند: یکی از مواردی که در سیاست های اصل 44 روی آنها تاکید شده است، مسئله تعاونی هاست؛ و اینکه فرصت های سرمایه گذاری در بخش خصوصی و به شکل عادلانه مهیا شود، نه اینکه با ویژه خواری این فرصت ها به قشر خاصی اختصاص داده شود.

ایشان اقتصاد مقاومتی را نسخه درمانگر مسائل اقتصادی کشور خوانده و تاکیدات مداوم رهبر معظم انقلاب بر اجرایی شدن این اصول، به خصوص در دو سال گذشته را نشان دهنده اهمیت بیش از پیش این مسئله دانستند و اظهار داشتند: بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمع خبرگان رهبری مبنی بر تشکیل "ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی" بیانگر اهمیت بسیار بالای این موضوع است؛ مردم باید به میدان بیایند تا این حماسه اقتصادی در کشور به وجود بیاید و یقینا اقتصاد مقاومتی بدون حضور مردم به نتیجه نخواهد رسید.

ایشان یکی از بهترین راه های ورود مردمی به عرصه اقتصاد مقاومتی را راه اندازی تعاونی ها و به کارگیری سرمایه های مردمی دانسته و تاکید کردند: دولت در سطح کلان باید پیگیر این مسئله باشد؛ در سطح استان هم قابلیت های منحصر به فرد و آمادگی های خوبی وجود دارد؛ تنها لازم است برنامه ریزی و اقدام جدی در این زمینه داشته باشیم.

ایت الله حسینی همدانی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در این زمینه توسط سازمان بسیج، این اقدامات را مفید و خوب ولی ناکافی ارزیابی کرده و بیان داشتند: سطح قابلیت های استان فراتر از این موارد است و باید کارهای بیشتری در این زمینه انجام شود؛ باید اتاق فکری به وجود بیاید که مشکلات اقتصادی استان به شکل کلان در آنجا دیده شود و هرکدام از دستگاه ها مسئولیت بخشی از کار را به عهده گرفته و انجام دهند تا نتایج مناسب و در خوری حاصل شود.

ایشان با اشاره به نقش مهم بانک ها در این زمینه، ادامه دادند: برای حصول این هدف، بانکداری اسلامی که بانکداری بدون ربا، گوشه ای از آن است، باید در کشور محقق شود، ولی متاسفانه به دلیل شیوه های غلط بانکی، امروزه گرد و غبار ربا بر چهره جامعه دیده می شود.

ایشان افزودند: اصل و اصولی که برای بانکداری ریخته شده خوب است ولی در مقام عمل این اصول اجرا نمی شود، ریشه بانکداری ما مبتنی بر رباست و تلاش می شود تا اصول بانکداری اسلامی روی مبانی این بانکداری ربوی اعمال شود که در نهایت دچار تناقضات اجرایی می شویم.

ایشان با بیان اینکه مجلل ترین ساختمانهای کشور بانک ها هستند، در صورتی که در سایر کشورها شاهد چنین تجملاتی نیستیم و در عوض در این کشورها سطح تسهیلات مناسب تری به مشتریان عرضه می شود ، این موضوع را نشانگر وجود فساد در سیستم بانکداری کنونی دانسته و افزودند:  باید در شیوه بانکداری کنونی تجدید نظر صورت گیرد؛ البته جزوات و کتابهایی در این زمینه منتشر شده است که از لحاظ نظری خوب و مقبول هستند ولی باید این نظریات به شکل عملی در بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار ثارالله دراستان تهران، ویژگی منحصر به فرد این رزمایش را، تمرین جنگ نرم و رزم در فضای مجازی دانسته و بیان داشتند: این رزمایش در سطح منطقه و جهان، به خصوص برای آنهایی که آرز و فکر رخنه و نفوذ به کشور را دارند، پیامهای روشن و واضحی دارد.

ایشان ادامه دادند: می دانید تلاش دشمن و آرزوی او نفوذ به بدنه جامعه و جدا کردن مردم از نظام و سست کردن آرمان های انقلاب است و در فضای به وجود آمده در سایه توافق هسته ای با ایران، به دنبال اجرای این نقشه است.

ایشان با اشاره به مصاحبه رییس جمهور آمریکا و اظهارات سخیف او درباره لزوم ایجاد "حالت گذار" در داخل ایران مبنی بر کنار گذاشتن شعار های "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و عدم حمایت از حزب الله لبنان و سایر مقاومت های عدالتخواه جهان، بیان داشتند: معلوم نیست رییس جمهور امریکا چه فکری کرده و از درون کشور چه چراغ سبزی به او نشان داده شده است که چنین سخنانی را بر زبان می آورد و با متحدانش، برای کمک و همکاری و ادامه روابط با ایران، با صراحت و بی پرده دست کشیدن مردم ایران از عقاید و آرمان هایشان را شرط می کنند؟

ایشان افزودند: از سوی دیگر هم دائما رجز می خوانند و از حمله نظامی سخن می گویند که این رجزخوانی ها، اهمیت تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی کشور، مبنی بر حفظ کامل آمادگی را بیش از پیش نمایان می سازد.

آیت الله حسینی همدانی عنوان داشتند: پیام رزمایش اقتدار ثارالله این است که پاسداران، بسیجیان و بلکه جوانان و همه آحاد مرذم انقلابی ایران، نه تنها روحیه انقلابیشان کمرنگ نشده، نه تنها دشمنی شان با امریکا و اسرائیل پلید کم نشده، بلکه غیرت دینی و دشمن ستیزی آنان نسبت به استکبار چندین برابر شده است.

ایشان ادامه دادند: پیام این رزمایش بزرگ به واداده های داخلی، سست عنصران پادو، کاسه لیسان غرب و همه مستکبرین عالم این است که ایران اسلامی تا از بین بردن کامل رژیم جعلی اسرائیل و آزاد سازی قدس شریف، دست از مبارزه نخواهد کشید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه بعضی ها در داخل کشور، از شعار های مردم انقلابی هراسان اند و به لرزه می افتند، اظهار داشتند: هفته گذشته که شعارهایی در محکومیت دولت خبیث انگلیس در نماز جمعه سر داده شد، بعضی افراد خاص نسبت به این شعارها ابراز نگرانی کردند و گفتند "مردم ما با انگلیس بد نیستند"، ظاهرا این افراد در خواب هستند یا در این کشور زندگی نمی کنند، چرا که نه فقط در البرز، که در تمام کشور، قریب به اتفاق جامعه در این باره نظر واحد و یکسانی دارند و خواهان کوتاه شدن دست جاسوسان این دولت پلید از کشور هستند.

ایشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر اینکه نباید دشمنان ملت، امکان فعالیت در کشور بیابند، خاطر نشان ساختند: می بینید که بعضی مسئولین درجه دو کشورها به دنبال ارتباط و ایجاد دفتر همکاری خود در کشور هستند و از آن طرف هم می گویند "خوب است جمهوری اسلامی کار متفاوتی بکند"، یعنی از انقلاب خود دست بکشد، رییس جمهور امریکا هم در این مدت بعد از توافق بار ها اعلام کرده ایران دشمن درجه یک ماست؛ در مقابل، این دوستان تاکید می کنند "سایه شوم جنگ و تحریم را از سر کشور برداشته ایم" یا می گویند " نمی شود بعداز توافق هر حرفی را به زبان بیاوریم و هر طور خواستیم عمل کنیم".

ایشان ادامه دادند: رهبری فرمودند "در مواضع خود صریح باشید، چند پهلو و ابهام انگیز سخن نگویید"، مخاطب این بیانات نه فقط مردم که مسئولین و به خصوص مسئولان اجرایی کشور و در راس آن ها شخص رئیس دولت هستند؛ باید با صراحت پاسخ رجزخوانیهای دشمن و یاوه گویی های بی محتوای او داده شود.

امام جمعه شهرستان کرج ادامه دادند: اختلاف آرا همیشه وجود داشته و ایرادی هم ندارد، اما همه در دفاع از کشور و ارمان ها مشترک اند؛ البته دشمن کار خودش را می کند و به دنبال دو دستگی جامعه است؛ بعضی ها فکر میکنند انتقاد باعث چند قطبی شدن جامعه است در حالی که نقد موجب رشد و اصلاح کشور است است، آقایان باید موضع ضد امریکایی و ضد استکباری شان صریح باشد و اگر این مواضع محکم از همه مسئولین، یکجا و یکصدا شنیده شود، جامعه دچار افتراق و دو دستگی نمی شود.

ایشان افزودند: اگر می خواستیم سایه شوم آمریکا بر سر ما باشد چرا انقلاب کردیم؟ در 36 سال پس از انقلاب آمریکا با کشور ما چه کرد؟ اینها خواب تسلیم ما را می بینند ولی بدانند انشالله هرگز این خوابها تعبیر نخواهند شد.

ایشان ادامه دادند: فرمایشات رهبری در مورد برجام هم بسیار مهم است و این متن باید مورد توجه و دقت جدی نمایندگان مجلس و شورای امنیت ملی قرار گیرد، چرا که در خباثت و شیطنت این دشمن پلید شکی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به سخنان عده ای با این مضمون که "چرا شما مانند رهبر سخن می گویید و مواضع ایشان را اتخاذ می کنید؟!" عنوان داشتند: این صحبت ها به لطیفه شبیه است؛ از من انتظار دارید مانند آمریکا صحبت کنم و مواضع او را بگویم؟!

آیت الله حسینی همدانی بیان داشتند: به نیروهای ارزشی و متعهد و انقلابی استان نیز توصیه می شود وحدت و انسجام خود را تقویت کنند، برای مقابله با تهاجم باید آمادگی لازم را داشت، بعضا شنیده می شود که پراکندگی هایی وجود دارد که خوب نیست؛ امسال انتخابات را در پیش داریم که بسیار مسئله مهمی است و بعضی افراد و جریانات حیات سیاسی شان به این قضیه بستگی دارد، به همین دلیل لازم است با هوشیاری و بصیرت و چشمان تیز، اقدامات و تحرکات این جریانات رصد شود تا انشالله انتخابات خوب و سالمی را در استان برگزار کنیم

ایشان افزودند: به بعضی از افرادی هم که مشغول شیطنت هایی در استان هستند، سربسته تذکر می دهم که کاری از پیش نخواهید برد، عرض خود می برید و زحمت ما می دارید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۵
پایگاه بسیج شهیدان شرع پسند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی